Menu

Reportáž z bílé stopy

Vážení přátelé, kamarádi, příznivci Penzionu UKO a všichni milovníci bílé stopy.

Rozhodl jsem se napsat těchto pár řádek. A to hlavně i proto, abyste všichni věděli, že nejsem jenom „ajťák“, jak se mnozí domnívají, ale umím si i užít víkend pěkně na běžkách. :))

Píše se neděle 8. března 2015. Je 7:45, krásně spím a najednou budík. Nebo spíš jinak, budí mě přítelkyně, že jsem lenoch, a že startuje „Vasák“. Takže jsem vyběhl, a vystartoval podívat na ČT4 Sport, protože hromadný start více než 15 000 závodníků jsem si skutečně nechtěl nechat ujít. Než odbila devátá hodina, mohli jsme vyrazit do bílé stopy Jizerských hor.

Den začíná na běžeckém stadionu v Bedřichově takovým běžným způsobem. 8. března 2015 je den Jizerské o.p.s., která se o Jizerskou magistrálu stará, takže byla k vidění technika, kterou se udržují běžecké stopy. Bylo možné si zaběhnout kolečko a nechat si změřit svůj čas. No nicméně, já jsem se této možnosti nezúčastnil.

Cesta z běžeckého stadionu vede několik set metrů po rovince okolo pomníku expedice Peru, na jejíž památku se běhá proslavený závod Jizerská padesátka. Dále potom do kopce, takovým mírným stoupáním, které má okolo 1,5 kilometru, až na stanoviště, kterému se říká „U buku“. Pokračuje se mírně doleva a krásná rovinka s malinkým sjezdem kolem stanoviště „U Nové louky“ vede až na „Novou louku“ (2,75 km), kde je při příjezdu krásný výhled na bývalý lovecký zámeček, nebo-li také Šámalovu chatu. V těchto místech spousta lidí běží trasou doleva směrem na „Hřebínek“. My nechceme jít s proudem, tak obvyklou trasu trošku změníme a poběžíme doprava k “Blatnému rybníku” (3,45 km). Odbočíme doleva a vydáme se po mírné rovince a postupně mírným a větším stoupáním až na stanoviště „Pod Kristiánovem“ a na „Kristiánov“. Na tomto místě za sebou máme okolo 5,4 kilometru naší trasy.

Zde se můžeme rozhodnout, jakým směrem se vydáme. My volíme trasu, která má okolo 23 km. Nebudeme zahýbat doleva, na sedlo Holubníku, ale pojedeme rovně na “Rozmezí” (8,6 km). Je to krásné 3,5 kilometrové stoupání, které končí na vrcholu 1.000 m.n.m.

Pokračujeme dále z mírného kopce na křižovatku (9,9 km), kde se dá zahnout na "Knajpu", na "Smědavu", ale my pojedeme doleva „Na Čihadla“ (10,1 km). Dále už je cesta, která je mírně rovná, občas mírně klesá, občas mírně stoupá, stejně tak, jako reliéfy Jizerských hor. Často tady fouká :). Po cestě míjíme rozcestí „Nad Černým potokem“, „Na Žďárku“ (12,1 km), potom je ostřejší sjezd zakončený levotočivou zatáčkou a míjíme "Tetřeví boudy" (13 km). Další příjemnou zastávkou je „Krásná Máří“ (14,4 km), kde je v případě hezkého počasí nádherný výhled na stranu Jizerských hor, kde se nacházejí Hejnice. Odtud se dostaneme cestou po vrstevnici až na „Točnu“ (16,1 km), kde se nachází křižovatka cest, doleva je možné běžet po panelové cestě zpátky na „Kristiánov“. My volíme příjemný sjezd ke kiosku na „Hřebínku“ (17 km).

U kiosku na „Hřebínku“ se běžec může občerstvit. Každý, kdo s běžkami vyleze až na „Hřebínek“, získá po cestě, z nepochopitelných důvodů, naprosto ukrutný hlad :).

Pokračujeme doleva směrem na „Gregorův kříž“ (19,6 km) a „Novou louku“ (20,2 km). Zde odbočujeme doprava a pokračujeme cestou, kterou jsme jeli už ráno, na stanoviště „U buku“ (21,4 km) a nejrychlejší cestou do Bedřichova. Tratí, která je označena přikázaným směrem jízdy. Cesta označená jednosměrkou je pro směr ze stadionu. A krásný přes kilometr dlouhý sjezd s mírnou rovinkou a dalším sjezdem nás zavede až na běžecký stadion do Bedřichova (23 km). Kde naše dnešní putování končí.

Na trati jsme strávili 3 hodiny a 20 minut a ujeli jsme krásných 23,24 kilometrů.

Ahoj, Váš "ajťák" HONZA :)

Start na běžeckém stadionu Bedřichov  Blatný rybník  Kristianov - doleva pod Holubník, rovně na Rozmezí

Stopa a její kvalita, cestou na Rozmezí Rozmezí - 1.000 m.n.m.   Křižovatka Čihadla

Výška sněhu Na Čihadlech Výhled na Hejnice   Fronta na Hřebínku

Celou fotodokumentaci cesty naleznete ve --->> fotogalerii <<---.

fotogalerie

Provozní doba recepce
Po - Ne 8:00-18:00
Ocenění
Kvalitní a moderní kojenecké oblečení a těhotenská móda pro maminku. Krasná pyžama a župany pro děti i dospělé. Nakupujte online v nákupní galerii I-obchodak.cz. Penziony, chalupy k pronajmutí a další nabídka ubytování v Jizerských horách s přímými kontakty. Copyright © 2008 - 2017 Tvorba webových stránek Liberec, Penzion-uko.cz, Restaurace-uko.cz, Pension-uko.de, Sitemap